Sunday 8 January 2012

JuRia Kapsul Collagen

Botol untuk Kaum Hawa
Assallamualaikum,


Manfaat menggunakan Kapsul Collagen sebagai makanan tambahan.


1. Collagen adalah zat yang dapat meningkatkan kehalusan dan kesihatan kulit, serta dapat membuat kulit terlihat lebih kencang dan tegang. Dengan erti kata lain "meremajakan kulit" anda.


2. Menghilangkan tompok-tompok hitam di muka. 


3. Collagen juga dapat meningkatkan regenerasi sel-sel tubuh dan meningkatkan kesihatan.
Botol untuk Kaum Adam.

Kebanyakkan orang semuanya sudah tahu manfaat-manfaat yang tertera di atas tapi Kapsul Collagen yang kami edarkan adalah dari jenis "Hyrdrolyzed Collagen" . Jadi manfaat seterusnya adalah seperti berikut...

4. Jika dimakan berterusan akan membuat sendi-sendi lebih fleksible dan semestinya akan mengurangkan sakit-sakit sendi seperti "Arthritis".

5. Jenis "Hydrolyzed Collagen" ini dapat menguatkan tulang kerana ia meningkatkan kepadatan tulang (increase bone density). Jadi jika dimakan secara berterusan dapat menolong atasi masalah kerapuhan tulang disebabkan "osteoporosis" yang bukan hanya dialami oleh kaum Hawa, ia juga dialami oleh kau Adam, dewasa ini.


Packaging : Satu botol berisi 60 biji Kapsul Collagen.


Cara menggunakannya: Makanlah 2 biji Kapsul Collagen sebelum tidur kerana ianya dapat merawat dan memulihkan tissue2 yang rosak semasa anda tidur.


Jika anda sedang mengalami radang sendi, boleh lah ditingkatkan penggunaannya dengan dua cara:


1. Makan tiga biji kapsul sebelum tidur dan tiga biji lagi bila anda bangun dari tidur sebelum sarapan.


2. Makan dua biji kapsul sebelum tidur, dua biji kapsul bila anda bangun tidur sebelum sarapan dan dua biji kapsul sebelum makan tengah hari.


Lanjutkan cara ini selama 7 hari hingga 14 hari dan anda pasti dapat menikmati manfaat makanan tambahan ini. Inshaa Allah.


Ada kajian yang mendapati dengan memakan kapsul Collagen ini selama 3 bulan berturut-turut dapat membuat sekumpulan olahragawan menjadi lebih fleksible dari sebelumnya.


Pengalaman saya memakan Kapsul Collagen ini.

Selepas memakannya selama 7 hari, sakit pada lutut kiri mula reda. Saya mengalami kesakitan pada lutut kiri ini selepas saya terjatuh dari kerusi panjang dan impaknya tepat pada lutut tersebut. Sakitnya telah menyebabkan saya tidak boleh sholat seperti biasa tetapi hanya bersholat duduk di kerusi sahaja. Inilah punca utama berat badan saya naik sebanyak 6 kilo.

Alhamdulillah, dengan memakan Kapsul Collagen betul-betul telah menolong saya kembali pada keadaan sebelumnya dan kawan-kawan saya memuji keadaan kulit saya yang nampak lebih cerah dan segar.

Sesuatu lagi yang amat memberangsangkan ialah ulcer di mulut saya tidak menjadi pecah tetapi mengecut dan terus hilang. Ini mungkin juga boleh kecutkan dan merawat "ulcer" didalam usus...

Memang terlalu banyak manfaat "Hydrolyzed Collagen" ini, dengan harga yang paling berpatutan. 

Pelaburan yang paling baik adalah pelaburan pada kesihatan kerana ianya yang utama jika kita ingin mencapai segala-galanya dalam kehidupan ini.

No comments:

Post a Comment