Friday 20 January 2012

Informasi Tentang JuRia Habbatus Saudah

Assallamualaikum..

Informasi Tentang JuRia Habbatus Saudah 


Bahan Aktif:-
Nigella Sativa


1. Ia membantu mengekalkan tekanan darah pada kadar yang sewajarnya.

2. Ia membantu menghalang perkembangan kanser pankreas. Jangan mengambil ini jika anda berada di mana-mana preskripsi kanser kerana ia akan berlawanan jika diambil bersama-sama.

3. Ia membantu melegakan gejala-gejala asma. Ia terbukti menjadi ejen profilaktik yang sangat baik untuk kedua-dua bronkial asma dan bronkitis asma dan telah terbukti lebih berkesan di kalangan kanak-kanak daripada orang dewasa.

4. Ia mempunyai faedah antioksidan. Antioksidan membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, yang dipercayai untuk menyumbang kepada pembangunan kanser dan penyakit-penyakit lain. Antioksidan boleh mengganggu dengan terapi kanser seperti radiasi dan kemoterapi, jadi bercakap dengan pasukan rawatan anda sebelum menggunakan herba ini.

5. Meningkatkan jumlah antibodi untuk melawan bakteria yang tahan pelbagai antibiotik .

6. Membunuh cacing pita dalam perut.

7. Mengawal gula dalam darah di kalangan pesakit kencing manis.
Ia boleh menurunkan kadar gula didalam darah di kalangan pesakit kencing manis, maka pesakit kencing manis perlu berhati-hati dosnya. Mulakan dengan satu kapsul dulu dan secara beransur-ansur meningkatkannya mengambil perhatian terhadap kesan ia kepada kamu. Jika kadar gula didalam darah diturunkan terlalu mendadak, ini akan menyebabkan rasa loya kepada pesakit kencing manis.


Dos yang disyorkan: Ambil 2 kapsul sebelum sarapan pagi untuk mengekalkan gaya hidup sihat anda. Bagi kanak-kanak, hanya 1 kapsul sehari sebelum sarapan. Tolong jangan mengambil lebih daripada yang disarankan di sini.


Akhir Kalam... Memakan Habbatus Saudah secara beristiqamah adalah mengikut sunnah Nabi Muhammad S. A. W. dan Inshaa Allah...dapat menjauhkan dari terkena ganguan Makhluk Halus seperti Jin dan Syaitan.


No comments:

Post a Comment